اخبار خودرو

ساخت وبلاگ

فروش رنو فرانسه به ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی به ۳ هزار دستگاه رسید که نسبت به ماه قبل از آن افت قابل توجه داشته است.

فروش ۳ هزار دستگاه رنو به ایران در دی امسال

به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم ،شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد در نخستین ماه سال جاری میلادی ۳ هزار دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است.

فروش رنوی فرانسه به ایران در ژانویه ۲۰۱۶ برابر با دی ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۶ درصدی داشته است. فروش رنو به ایران در ژانویه ۲۰۱۵ برابر با ۲ هزار و ۵۰ دستگاه اعلام شده بود.

فروش ۳ هزار دستگاه از محصولات رنو به ایران در ژانویه امسال در حالی است که در ماه پیش از آن و با فضای ایجاد شده در نتیجه امضای توافق هسته ای بیش از ۱۳ هزار دستگاه از محصولات این شرکت در ایران مونتاژ شده بود.

پیش از سال ۲۰۱۳ که تحریم ها علیه ایران وضع نشده بود این شرکت ماهانه به طور متوسط ۱۰ هزار دستگاه از محصولات خود را به بازار ایران عرضه می کرد که از سال ۲۰۱۳ و در پی وضع تحریم ها این رقم به حدود ۳ هزار دستگاه در ماه کاهش یافت.

فروش این شرکت فرانسوی به ایران از ماه سپتامبر ۲۰۱۵ برابر با شهریور سال جاری صعودی شده و از ۳هزار و ۶۸۰ دستگاه در ماه اوت به ۵هزار و ۵۰۰ دستگاه در ماه سپتامبر، ۶هزار و ۳۰۰ دستگاه در ماه اکتبر، ۸هزار و ۵۰ دستگاه در ماه نوامبر و ۱۳هزار و ۴۲۰ دستگاه در ماه دسامبر رسیده بود.

خودروی لوگان پرفروش‌ترین محصول این شرکت در ایران است که با نام ال۹۰ و به‌صورت سی‌کی‌دی در این کشور مونتاژ می‌شود.

بر اساس این گزارش در مجموع ۱۲ماهه سال میلادی گذشته ۵۱هزار و ۵۰۰ دستگاه از محصولات رنو به ایران صادر شده است که این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد ۵۶درصدی داشته است. رنو در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۳۳هزار دستگاه محصول تولیدی خود را به ایران فروخته بود.

رنو در سال ۲۰۱۳ بالغ‌ بر ۳۹هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو به ایران صادر کرده بود. این شرکت در سال ۲۰۱۲ نیز ۱۰۰هزار و ۷۸۳ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخت.

فروش ۳ هزار دستگاه رنو به ایران در دی امسال

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 213 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:56

در جریان سفر هیئت اقتصادی اتاق بازرگانی تهران به آلمان و بازدید از شرکت خودروسازی “مان” ، تقاضای ایران برای دریافت فاینانس و تامین منابع مالی توسط آلمان اعلام شد و شرکت آلمانی نیز از تمایل خود برای حضور پایدار در ایران خبر داد.

اعلام آمادگی خودروسازی مان آلمان برای شراکت بلندمدت با ایران

به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران و هیئت اقتصادی همراه در ادامه نشست‌های مشترک خود با مسئولین و شرکت‌های آلمانی دیداری نیز از  کارخانه خودرسازی مان داشتند.

در دیدار خوانساری با یورگن لووف یکی از مدیر فروش مان ، وی با اشاره به جهش قیمت ارز در ایران در سال های گذشته و محدود شدن بازار  خودروهای سنگین کامیون و اتوبوس گفت: اگر شرکت مان به صورت پنج ساله  در ایران فروش داشته باشد  بازار مطلوبی پیش رو دارد که لازمه این کار تامین مالی و فاینانس است.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات نقدینگی کارخانجات کشور افزود: مشکل کارخانه های ایران عدم  امکان خریداری محصولات به صورت نقد است و نیاز به فاینانس های بلند مدت دارند.

وی تاکید کرد که شرکت مان برای حضور درایران باید حداقل فاینانس های دو ساله را برای کارخانه های ما در نظر گیرد.

خوانساری تصریح کرد: در ایران حدود ۶۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه کامیون نیاز به نوسازی دارد و درواقع بازار مناسبی وجود دارد.

یورگن مدیر بخش فروش و بازار یابی شرکت مان نیز گفت: از برقراری ارتباط با ایران خوشحال هستیم و ما  می توانیم شریک قوی و پایدار برای ایران باشیم.

وی یاد آورشد: شرکت ما برای حضور در ایران به دنبال معاملات کوتاه مدت نیست، بلکه می خواهیم شریک پایدار ایران باشیم.

یورگن لووف، از ساخت اتوبوس‌های این کارخانه در ایران به صورت سی‌کِی‌دی (CKD) خبر داد  و گفت: چند هفته پیش با یک شرکت ایرانی، قرارداد همکاری برای تولید اتوبوس در ایران به امضا رسیده است.
وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه همکاری با یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی نیز برای واردات کامیون و موتورهای سنگین به امضا رسیده است.

اعلام آمادگی خودروسازی مان آلمان برای شراکت بلندمدت با ایران

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 182 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:56

در صورت توقف عرضه کارتی بنزین اما گازوئیل کماکان با کارت در جایگاه‌ها توزیع خواهد شد.

به گزارش اخبار خودرو ،مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح سه عامل تاثیرگذار در حذف و توقف عرضه کارتی بنزین، گفت: در صورت توقف عرضه کارتی بنزین اما گازوئیل کماکان با کارت در جایگاه‌ها توزیع خواهد شد.

سیدناصر سجادی در گفتگو با مهر درباره مهمترین عوامل تاثیر گذار در توقف عرضه کارتی و حذف کارت‌های هوشمند بنزین خودروها، گفت: پس از عرضه تک نرخی بنزین، رشد مصرف این فرآورده نفتی در کشور متوقف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد مصرف بنزین در کشور کمتر از دو درصد بوده است، تصریح کرد: از سوی دیگر، گزارش‌های استخراج شده از استان‌های مرزی حاکی از آن است که در تمامی استان‌های مرزی رشد مصرف بنزین به مراتب کمتر از دو درصد بوده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون با کاهش قیمت جهانی بنزین، عملا قاچاق این فرآورده نفتی متوقف شده است، اظهار داشت: به عبارت دیگر، هم اکنون هیچ گونه جاذبه و انگیزه اقتصادی برای قاچاق بنزین در کشور وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف عرضه کارتی بنزین مقابله با قاچاق بوده است، اظهارداشت: از این رو قاچاق بنزین متوقف شده است.

سجادی در ادامه از اصلاح قیمت بنزین به عنوان یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در عرضه کارتی بنزین در کشور یاد کرد و افزود: در طول حدود ۸ سال گذشته تاکنون قیمت بنزین از لیتری ۸۰ و ۱۰۰ تومان به یکهزار تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه در مجموع سه هدف بزرگ برای عرضه کارتی بنزین تعریف شده بود، گفت: مدیریت مصرف، اصلاح قیمت‌ها و مقابله با قاچاق سوخت سه هدف بزرگ اجرای این طرح به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول حدود ۸ سال گذشته تاکنون تمامی اهداف عرضه کارتی بنزین در کشور محقق شده است، تصریح کرد: از سوی دیگر، در شرایط فعلی با توجه به عرضه تک نرخی و حذف سهمیه‌ها، مردم عملا هیچ گونه انگیزه‌ای برای خرید بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی خود ندارند.

وی با اعلام اینکه براساس بررسی‌هایی که در سطح جایگاه‌های سوخت انجام شده هم اکنون اکثریت مردم برای خرید بنزین از کارت جایگاه‌داران به جای کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند، بیان کرد: از این رو ادامه عرضه کارتی دستاورد جدیدی ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه بر خلاف بنزین، عرضه کارتی گازوئیل در جایگاه‌های سوخت ادامه می‌یابد، یادآور شد: هم اکنون قیمت گازوئیل در کشور واقعی نشده است و کماکان جذابیت برای قاچاق گازوئیل وجود دارد.

سجادی در پاسخ به این پرسش مهر که آیا هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای راه اندازی سامانه هوشمند سوخت بازگشت داده شده است؟ توضیح داد: این هزینه در همان ۱۵ روز نخست اجرای طرح بازگشت داده شده و کاهش شدید واردات با وجود افزایش سالانه تعداد خودروها یکی از مهمترین دلایل بازگشت سرمایه با اجرای این طرح به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه اجرای طرح پاداش و جریمه برای استفاده و یا عدم استفاده از کارت هوشمند بنزین فعلا منتفی است، خاطرنشان کرد: با این وجود عرضه کارتی بنزین فعلا ادامه می یابد و برای توقف عرضه کارتی این فرآورده نفتی باید دولت مصوبات قانونی را صادر و ابلاغ کند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت اخیرا در نشستی خبری با بیان اینکه وزارت نفت به دنبال توقف عرضه کارتی بنزین است، گفته است: برای نهایی کردن این موضوع دنبال مذاکره با دولت هستیم.

اعلام دلایل حذف کارت‌های بنزین

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 191 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:56

قرارداد جدید مشاکرت سایپا و رنو به زودی به امضا خواهد رسید که بر این اساس، شرکت پارس خودرو به عنوان سهم مشارکت سایپا در ایجاد شرکت مشترک ارائه خواهد شد و تولید ۲ محصول جدید صورت خواهد گرفت.

قرارداد تولید ۲ محصول جدید رنو به زودی امضا می‌شود

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،قرارداد تشکیل شرکت جوینت ونچر بین گروه خودروسازی سایپا و شرکت رنو فرانسه به زودی با حضور وزیر صنعت و در پی سفر مدیران رنو به ایران امضا خواهد شد.

بر این اساس، قرار است شرکت پارس خودرو به عنوان آورده گروه سایپا محسوب شود و رنو نیز در این شرکت جوینت ونچر حضور داشته باشد.

به این ترتیب، شرکت پارس خودرو مختص تولید محصولات رنو خواهد شد.

در همکاری مشترک سایپا و رنو قرار است دو محصول رنو در ایران به تولید برسد که یکی از این محصولات، کوئید است.

در حال حاضر رنو ساندرو نیز در پارس خودرو تولید می‌شود.

پیمان کارگر، مدیر امور خاورمیانه رنو چندی پیش گفته بود: رنو برای تولید محصولات جدید خود در ایران به ۴ کارخانه جدید نیازمند است، در حالی که ایران خودرو و سایپا می‌گویند برای تولید این خودروها پول ندارند.

وی با تأکید بر اینکه خودروسازان ایرانی قطعه می‌گیرند و پولش را نمی‌دهند، گفت: وقتی آنها برای تولید محصولات جدید پول ندارند، رنو مجبور است خودش سرمایه‌‌گذاری لازم را در این مورد انجام دهد و در این راستا با آنکه پیشنهاد خرید پارس‌خودرو را داده ایم، اما حاضر به فروش آن نیستند.

کارگر گفته بود: رنو یا تمام سهام پارس‌خودرو را می‌خرد یا اینکه در خطوط تولید این شرکت برای تولید محصولات جدیدش سرمایه‌‌گذاری خواهد کرد.

قرارداد تولید ۲ محصول جدید رنو به زودی امضا می‌شود

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 201 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:34

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت شهر تهران، هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار گرفت.

هوای تهران در شرایط ناسالم

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،کیفیت هوای شهر تهران براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

امروز ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون بر روی عدد ۱۰۲ قرار گرفته است و کیفیت هوا برای بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، کودکان و خانم‌های باردار نامطلوب است.

روز گذشته با توجه به اینکه ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون بر روی عدد ۸۰ قرار داشت کیفیت هوای تهران در شرایط سالم بود.

هوای تهران در شرایط ناسالم

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 178 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:34

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی بر خریداری قطعات اتوبوس به جای واردات این اتوبوسها از چین به علت ایجاد اشتغال و حمایت از تولید داخلی، تاکید کرد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از مهر ،سیدبهلول حسینی وارد نکردن اتوبوس از کشور چین را یکی از راههای حفظ استانداردها در ناوگان اتوبوس های جاده ای و حمل و نقل عمومی دانست و اظهار داشت: اتوبوس های تولید داخل هم پاسخگوی ناوگان حمل و نقل عمومی هستند اما دولت به خاطر بحث فاینانس ها فعلاً مجبور است از چین خریداری کند هر چند کالای چینی مرغوبیت مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: وارد کردن قطعات اتوبوس و مونتاژ کردن در ایران بهتر از واردات اصل اتوبوس و به صلاح کشور است چون به ایجاد اشتغال و حتی تداوم شغل هایی که در ارتباط با کارخانجات اتوبوس سازی است، کمک می کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه واردات کلی اتوبوس را در مقایسه با واردات قطعات غلط می دانم، تاکید کرد: ناوگان اتوبوس های جاده ای و حمل و نقل کشور فرسوده است و از سوی دیگر به خاطر طلبهایی که ایران دارد فعلاً روند فاینانس ها در چین ادامه دارد.

حسینی همچنین عدم واردات اتوبوس را در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و درباره نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: یکی از مزیت های نوسازی ناوگان اتوبوسرانی حمل و نقل و جاده ای کشور، کاهش جاذبه حمل و نقل با وسایل نقلیه شخصی است. بنابراین دولت، شهرداری و بخش خصوصی لازم است در این زمینه عزم ملی داشته باشند چرا که می دانیم بخش خصوصی با اختیاراتی که دارد می تواند در امر خریداری اتوبوس های مورد نیاز جاده ای و حمل و نقل سهیم باشد.

به گفته نماینده مردم آذربایجان شرقی و میانه در مجلس شورای اسلامی، بهتر است برای حفظ استاندارد اتوبوس های جدید و حتی فعلی، بازنگری جدی در قطعات وسایل نقلیه صورت گیرد.

ناوگان اتوبوسهای جاده ای فرسوده است

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 170 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:43

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد: اکثر محورهای استانهای گیلان، گلستان و مازندران بارانی است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از مهر ،بر اساس اعلام مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در اکثر محورهای استانهای گیلان، گلستان و مازندران بارش باران گزارش شده است.

بنا بر همین گزارش سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.

بر همین اساسا، با توجه به بارندگی در جاده‌های این ۳ استان شمالی لازم است تا رانندگانی که قصد تردد از این محورها را دارند، با سرعت مطمئنه برانند چراکه به علت لغزندگی سطح راه به دلیل بارش باران، احتمال افزایش تصادف دو چندان می‌شود.

گفتنی است، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، تردد در محورهای چالوس و هراز از ساعت ۱۴ به صورت یک طرفه انجام می‌شود ولی با اعلام پلیس راه استان مازندران و البرز به دنبال ترافیک عبوری در این دو محور، احتمال تغییر در ساعت آن نیز وجود دارد.

همچنین بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طی شبانه ‌روز گذشته، کل تردد ثبت ‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۷۰۹ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۰.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۷ درصد ، اوج تردد بین ساعات ۱۶ الی ۱۷ و کمترین تردد بین ساعات ۳ الی ۴ صبح صورت پذیرفته است.

محورهای استانهای گیلان، گلستان و مازندران بارانی است

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 175 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:43

فاطمه مهدوی نیا، از دبیران خبر شبکه خبر در اثر سانحه رانندگی در مسیر تهران به سبزوار درگذشت.

فاطمه مهدوی نیا، از دبیران خبر شبکه خبر در اثر سانحه رانندگی در مسیر تهران به سبزوار درگذشت.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در اثر واژگونی یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ در محور شاهرود – میامی چهار نفر از جمله فاطمه و زهرا مهدوی نیا، از کارکنان سازمان صدا و سیما جان خود را از دست دادند.

مادر و خواهرزاده این دو همکار، دیگر جان‌باختگان این حادثه دلخراش بودند.

پیکر جانباختگان این سانحه امروز پنجشنبه در زادگاهشان روستای صدخرو سبزوار به خاک سپرده شد و فردا نیز مراسم ترحیم در مسجد جامع صدخرو برگزار می شود.

سروان علی فیض منش، جانشین فرمانده پاسگاه پلیس بین راهی شاهرود میامی علت حادثه تصادف را عدم توجه به جلو و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی ازخستگی و خواب آلودگی راننده خودرو ۲۰۶ اعلام کرد که باعث انحراف به چپ و واژگونی شد.

این سومین حادثه رانندگی منجر به فوت در یک هفته اخیر در این مسیر بود.

سردار موسی امیری، جانشین رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی کشور، امروز اعلام کرد سالانه ۱۷ هزار نفر در جاده های کشور به دلیل تصادف جان خود را از دست می دهند.

سردار امیری افزود: سالانه ۳۰۰ هزار نفر در سوانح و تصادف های جاده ای مصدوم و معلول می شوند و این آمار بیانگر این است که ما در زمینه پیشگیری از وقوع تصادف های جاده ای بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

درگذشت یک خبرنگار در تصادف رانندگی

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 150 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:43

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: برای رقابتی شدن بازار خودروی ایران و خروج از انحصار، تعرفه واردات خودرو باید کاهش می‌یافت.

تعرفه واردات خودرو باید کاهش می‌یافت

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا ،ارییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: برای رقابتی شدن بازار خودروی ایران و خروج از انحصار، تعرفه واردات خودرو باید کاهش می‌یافت.

محمد جعفری اظهار کرد: بازار خودروی ایران هم‌اکنون در اختیار دو شرکت ایران خودرو و سایپا و تعدادی خودروساز و واردکننده خودرو است.

وی با بیان اینکه انحصار در تولید و واردات خودرو باعث تضییع حقوق مصرف‌کنندگان شده است، خاطرنشان کرد: وجود همین انحصار باعث شده که خودروسازان محصولاتی که پلت‌فرم آنها مربوط به سه دهه پیش است را همچنان تولید کنند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: در حوزه قیمت‌گذاری نیز مصرف‌کنندگان از قیمت‌های فعلی راضی نیستند و همین موضوع باعث رکود بازار شده است.

وی افزود: در حوزه واردات نیز واردکنندگان به صورت انحصاری محصولات را وارد کرده و نرخ‌گذاری می‌کنند به‌گونه‌ای که گران فروشی یکی از تخلفات رایج در این حوزه است.

جعفری با بیان اینکه کاهش تعرفه واردات خودرو می‌توانست باعث کاهش چنین مشکلاتی شود، تصریح کرد: بالا نگه داشتن تعرفه واردات خودرو باعث ادامه فرایند معیوب فعلی در این حوزه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اخیرا اعلام شد که تعرفه واردات خودرو برای سال آینده تثبیت شده و تغییری نسبت به سال جاری نخواهد داشت. تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی معادل ۴۰ درصد و تعرفه واردات خودروها با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی معادل ۵۵ درصد است.

تعرفه واردات خودرو باید کاهش می‌یافت

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 184 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:17

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو گفت: به دنبال اجرای طرح تحریک تقاضا و تسهیلات معروف به «وام های ۲۵ میلیون تومانی»، مقرر شده بود که سیستم بانکی به محض ارائه اسناد و مدارک توسط خودروسازان، منابع را به صنعت خودرو تزریق کند اما این امر محقق نشد.

سیستم بانکی به تعهدات خود در قبال صنعت خودرو عمل نکرد

به گزارش اخبار خودرو ،طرح تحریک تقاضا برای خودروهای داخلی زیر عنوان «پرداخت تسهیلات خودرو به مصرف کنندگان به میزان ۸۰ درصد قیمت خودرو و تا ۲۵ میلیون تومان به مدت هفت سال با نرخ ۱۶ درصد» در آبان ماه امسال مطرح و هر چند با تغییراتی، سبب شد خودروسازان داخلی در کمتر از یک هفته ۱۲۵ هزار دستگاه بفروشند که ۱۱۰ هزار خودرو مشمول تعهد بانک برای تسهیلات می شد.
این طرح، تحریک تقاضا و ایجاد رونق در صنعت خودرو، شامل خودروسازان و قطعه سازان را نشانه گرفته بود و مقرر شده بود که خودروسازان بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را با فروش خودروهای انبار شده تامین کنند و از این طریق بتوانند بخشی از بدهی های خود به قطعه سازان را نیز پرداخت کنند.
اکنون که حدود سه ماه از اجرای این طرح می گذرد، آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو می گوید «در بهترین حالت، وام ۲۵ میلیون تومانی سبب تحریک ۱۰ درصد فروش خودروسازان داخلی شده است و نباید انتظار زیادی از آن طرح داشته باشیم».
وی در گفت و گو با ایرنا، علاوه بر مسائل مربوط به طرح تحریک تقاضا، به وضعیت تولید خودرو و کاهش تولید امسال نسبت به پارسال می پردازد و تاکید می کند که در مشارکت ها و قراردادهای شرکت های خودروساز داخلی با طرف های خارجی، قطعه سازان نیز بعنوان زنجیره تامین باید حضور داشته باشند.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو گفت: بعضی از بانک ها بخشی از منابع تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی را بابت بدهی و اقساط معوقه خودروسازی ها برداشت کرده اند و از تزریق این منابع به خودروسازی ها و زنجیره تامین قطعات خودرو جلوگیری کرده اند.
وی اضافه کرد: در این ارتباط، عملکرد دو خودروساز اصلی که بیشترین بدهی را به زنجیره تامین و قطعه سازان داشتند نیز متفاوت بود؛ یک از خودروسازان سهم ۷۰ درصدی قطعه سازان را پرداخت و خودروساز دیگر از پرداخت این بخش از بدهی خود به قطعه سازان خودداری کرد.
محبی نژاد افزود: مقدار زیادی از این منابع هم که به دست خودروسازان رسیده، صرف هزینه های جاری آنها شد؛ بهره وری پایین خودروسازان داخلی، هزینه های جاری و سربار بسیار بالایی برای آنها ایجاد کرده و برای خودروساز، تامین این هزینه ها از اولویت برخوردار است؛ یک قطعه ساز ممکن است پرداخت هزینه های کارکنان خود را چند ماه به تعویق بیاندازد اما این مساله را در خودروسازی ها شاهد نیستیم.
وی تصریح کرد: پرداخت بدهی های خودروسازان به سیستم بانکی و پرسنل خود و همچنین عمل نکردن سیستم بانکی به تعهداتشان سبب شد که در شرایط فعلی، منابع کافی به زنجیره تامین تزریق نشود.

** برنامه تولید خودرو امسال محقق نمی شود
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو در بخش دیگری از سخنان خود به آثار انجماد بازار خودرو در میزان تولید پرداخت و گفت: امسال برنامه تولید اعلام شده محقق نمی شود.
وی برنامه تولید خودروی امسال را یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه ذکر کرد و گفت: امسال تولید خودرو در بهترین شرایط به تعداد خودروهای تولید شده در سال گذشته هم نمی رسد؛ خودروسازان داخلی پارسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کردند اما تولید امسال به حدود یک میلیون دستگاه می رسد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا با طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، منابعی به قطعه سازی ها تزریق شد یا خیر؟ گفت: بله، اما این عدد به اندازه ای که انتظار می رفت نبود؛ ما انتظار داشتیم بیش از ۷۰ درصد منابع وام های ۲۵ میلیون تومانی به قطعه سازان تزریق شود اما این امر محقق نشد.
محبی نژاد افزود: رویکرد دو خودروساز اصلی در این مساله متفاوت بود؛ یکی از خودروسازان به تعهدات خود عمل نکرد اما خودروساز دیگر، ۷۰ درصد منابع دریافتی را به قطعه سازان پرداخت کرد. البته این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که هیچ کدام از خودروسازان نتوانستند مطالباتشان را به اندازه ماشین هایی که فروخته بودند از بانک ها دریافت کنند.

** خودروسازان، قطعه سازان را شریک خود نمی دانند
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو در بخش دیگر از این گفت و گو به مباحث مرتبط با نقش قطعه سازان در قراردادهای بین المللی خودروسازان داخلی پرداخت.
وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه خیلی خوب عمل کرده و شروطی برای قراردادهای بین المللی گذاشته است که یکی از آنها، سهم ۴۰ درصدی ساخت داخل از تولیدات مشترک است.
محبی نژاد تصریح کرد: بر اساس این شرط، حداقل ۴۰ درصد خودروهایی که شرکت های مشترک تولید می کنند در ابتدای کار باید ساخت داخل باشد و این عدد در طول دو سه سال به ۷۰ درصد افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: این در حالی است که در گذشته، خودروسازان در مشارکت های خارجی تولید را شروع می کردند تا به مرور به ساخت داخل برسیم.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو گفت: با این روند نیز فاصله ای در صنعت قطعه سازی کشور اتفاق می افتد؛ زیرا از اکنون تا زمان راه اندازی خط تولید، قطعه سازانی که تولیدات آنها در این ۴۰ درصد قرار دارد زودتر به تولید می رسند اما دیگر قطعه سازان به دلیل افزایش سهم خودروهای جدید و کاهش سهم خودروهای قدیمی در بازار خودرو، عملا بی کار می شوند.
وی با تاکید بر اینکه ورود قطعه به صنعت خودرو بسیار سخت است و استانداردهای سخت گیرانه ای در قبال آن مورد توجه قرار می گیرد، گفت: قطعه سازان باید بتوانند در فرآیند مشارکت های خارجی استاندارد مورد نیاز قطعات خودروهای جدید را بدست بیاورند.
وی افزود: خودروسازان ما در عقد قراردادهای جدید باید قطعه سازان را با خود همراه و شرایطی ایجاد کنند که قطعه سازان نیز همگام با سیر تحول در خودروسازی، بتوانند قطعات مناسب را به صنعت خودرو ارائه کنند.
محبی نژاد در پاسخ به اینکه «مقرر شده است همزمان با ایجاد شرکت مشترک توسط خودروسازان ایرانی و خارجی، تامین کنندگان آنها نیز شرکت های مشترک ایجاد کنند» گفت: اگرچه این موضوع مطرح شده است، اما تاکنون شاهد عملیاتی شدن آن نبوده ایم؛ قطعه سازان تاکنون در مذاکرات بین خودروسازان داخلی و خودروسازان خارجی، حضوری پررنگ نداشته اند.
وی گفت: در دنیا رایج است که قطعه ساز همواره در کنار خودروساز باشد اما در صنعت خودروی ایران، این فاصله مشاهده می شود و تعامل لازم میان خودروساز و قطعه ساز وجود ندارد؛ خودروسازان نگاهشان به قطعه سازان بیشتر نگاهی از بالا به پایین است؛ آنها قطعه سازان را شریک خود نمی دانند و هنوز رابطه برد- برد در صنعت خودروی ایران نهادینه نشده است.

** فعالیت ۸۰۰ واحد قطعه ساز بدون مجوز در زمینه خودرو
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ قطعه ساز رسمی که برای فعالیت خود از دولت مجوز گرفته اند در کشور فعالیت می کنند؛ ارزیابی ما نشان می دهد که در کنار این قطعه سازان، ۸۰۰ واحد قطعه ساز بدون مجوز نیز در کشور فعال است.
وی تعداد افرادی که به طور مستقیم در مجموعه صنایع خودروسازی و قطعه سازی شاغل هستند را نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد، نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در صنعت قطعه سازی شاغل هستند.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو، سهم صنعت خودرو از تولید ناخالص داخلی (GDP) را چهار درصد ذکر کرد و گفت: ۷۵ درصد از این سهم مربوط به صنعت قطعه سازی است؛ به عبارتی دیگر می توان گفت سه درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به صنعت قطعه سازی است.
محبی نژاد همچنین سهم صنعت خودرو از کل ارزش افزوده کشور را نزدیک به ۲۰ درصد عنوان کرد و گفت: حدود ۱۵ درصد از این سهم، به صنعت قطعه سازی خودرو مربوط می شود.

سیستم بانکی به تعهدات خود در قبال صنعت خودرو عمل نکرد

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 176 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:17

هفتمین دوره مسابقات رالی استان تهران جمعه این هفته از بوستان آزادگان در جنوب شرق پایتخت آغاز می شود.

هفتمین دوره مسابقات رالی استان تهران آغاز می شود

به گزارش اخبار خودرو به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ ، انجمنی شهردار منطقه گفت: مسابقات رالی استان تهران با حضور شهروندان مناطق ۲۲ گانه تهران و با محوریت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نه سرعت، ۳۰ بهمن از محل پارکینگ پارک آبی آزادگان منطقه آغاز می شود .
به گفته وی مسابقه با حضور رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران،‌ رئیس پلیس راهور، مسئولینی از هیات اتومبیلرانی ، معاونین و مدیران شهرداری منطقه و دبیران شورایاری ساعت ۸ صبح از پارک آبی آزادگان منطقه آغاز و در خط پایان مسابقه در محله هرندی منطقه ۱۲ به اتمام می رسد.
شهردار منطقه خاطرنشان کرد: ۳۰ داور از هیات اتومبیلرانی بر روند اجرای مسابقه نظارت داشته و امتیازدهی می کنند.
پس از اتمام مسابقه ، اطلاعات و امتیازات جمع بندی و در جلسه اختتامیه ای که در روزهای آتی در شهرداری منطقه برگزار می شود از برندگان مسابقه تقدیر به عمل می آید.

هفتمین دوره مسابقات رالی استان تهران آغاز می شود

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:16

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی پایتخت از ورود نسل جدید خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی خبر داد.

ورود نسل جدید خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا، میثم مظفر شب گذشته در مراسم رونمایی از ۵۰ دستگاه خودروی تویوتا کمری هیبریدی با بیان اینکه در سال جاری سازمان تاکسیرانی اقدام جدیدی را در راستای به کارگیری تکنولوژی‌های جدید و هیبریدی در تاکسی‌ها کرده است گفت: بر همین اساس روند ورود خودروهای هیبریدی و یورو۵ به ناوگان تاکسیرانی آغاز شد و شاهد ایجاد تحولی بزرگ در این بخش بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه اینبار نسل جدیدی از خودروهای هیبریدی وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود گفت: خودروهای هیبریدی نقش زیادی در کاهش آلودگی هوا دارند به گونه‌ای که آلایندگی ۶۶ تاکسی یورو۵ برابر با یک خودروی پیکان فرسوده است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی پایتخت با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی سه سال آینده ۱۰ هزار تاکسی هیبریدی وارد ناوگان می‌شود گفت:‌این پنجاه خودروی کمری هیبریدی توسط شرکت پاکرو تاکسی (پاکرو سبز قشم) وارد شده اند و بر اساس برنامه ریزی‌ها ۲۵۰۰ دستگاه دیگر نیز توسط این شرکت وارد ناوگان حمل و نقل می‌شوند.

وی افزود: امیدواریم با کمک دولت، مجلس و شورایشهر ورود تاکسی‌های هیبریدی و دارای استاندارد یورو۵ سرعت بیشتری بگیرد.

همچنین طاهری مدیر عامل شرکت پاکروتاکسی نیز در سخنانی با بیان اینکه این شرکت در نظر دارد پس از اتمام ورود ۲۵۰۰ تاکسی هیبریدی و دارای استاندارد یورو۵ نسبت به ورود موتورسیکلت هیبریدی در ایران نیز اقدام کند، گفت: ما در خارج از ایران در زمینه حمل و نقل جاده‌ای فعالیت کرده و تجربیات خوبی داشته‌ایم و به خاطر کمک به همشهریان در راستای کاهش آلودگی هوا بر آن شدیم که نسل جدید خودروهای هیبریدی را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم.

وی با اشاره به کمک دولت‌های دیگر به توسعه حمل و نقل پاک در کشورهایشان گفت: امیدواریم دولت ایران نیز یارانه و سوبسید لازم را بدهد.

وی با اشاره به امتیازات تردد خودروهای هیبریدی در سطح شهر گفت: این خودروها مصرف سوخت ترکیبی‌شان ۵٫۷ لیتر در صد کیلومتر است و می‌توان بیش از هزار کیلومتر پیمایش با یک باک بنزین داشت. همچنین تردد آزاد در محدوده طرح ترافیک خواهند داشت.

ورود نسل جدید خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 185 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:16

سیروس تقی‌نژاد بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون دار فانی را وداع گفت.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از خبرآنلاین، نعیمه نظام‌دوست بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه‌ی شخصی اینستاگرامش از درگذشت سیروس تقی‌نژاد  هنرمند پیشکسوت عرصعه تئاتر، سینما و تلویزیون بر اثر تصادف خبر داد.

از جمله آثار این بازیگر می‌توان به سریال‌های «مختارنامه»، «راز شیوا»، «تاکسی برگشتی» و «معمای شاه» اشاره کرد.

تقی‌نژاد دیروز بر اثر تصادفی در اتوبان تهران کرج درگذشت.

۱۳۹۴۱۱۲۹۰۹۲۷۴۶۶۷۶۱۲۱۸۰۰۱۰

سیروس تقی‌نژاد بازیگر پیشکسوت سینما در تصادف رانندگی جان باخت

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 173 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 14:54

صنعت خودروسازی اروپا با تهیه یک طرح جدید، به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که به جای وادار کردن مجموعه صنعت خودروسازی این قاره به کاهش دادن گازهای آلاینده خروجی از خودروهای تولیدی آنها،اقدام به اجرای طرح پیشنهادی این خودروسازان کند

روکش جاده‌های اروپا با هزینه ۸۰۰ میلیارد دلاری

به گزارش اخبار خودرو به نقل از صمت ،صنعت خودروسازی اروپا با تهیه یک طرح جدید، به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که به جای وادار کردن مجموعه صنعت خودروسازی این قاره به کاهش دادن گازهای آلاینده خروجی از خودروهای تولیدی آنها،اقدام به اجرای طرح پیشنهادی این خودروسازان کند زیرا در صورت پذیرش و انجام این طرح، دیگر اجرایی شدن تعهد آنها مبنی بر پایین آوردن سطح آلاینده‌های خروجی از اتومبیل‌هایی که تولید می‌کنند لزومی نخواهد داشت. انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا «ACEA» در طرح پیشنهادی خود که آن را «ابتکار سبز» نامیده، از مسئولان اتحادیه اروپا خواسته است در قالب یک برنامه ۲۰ ساله اقدام به اصلاح و بهسازی تمامی جاده‌ها و آزادراه‌های ارتباطی قاره اروپا کرده و تمام سطح آنها را با استفاده از موادی که آلایندگی کمتری به وجود می‌آورند دوباره روکش کنند. صنعت خودروسازی اروپا اعلام کرده است که به جای مجبور کردن آنها به حذف گازهای خطرناک حاصل از احتراق داخلی خودروها و تعهد این صنعت به اجرایی کردن آن تا سال ۲۰۳۰ میلادی می‌توانند این ابتکار اقلیمی یعنی روکش دوباره کل سطوح جاده‌های قاره اروپا را با هزینه‌ای بیش از ۵۰۰میلیارد پوند (بیش از ۷۱۵ میلیارد دلار) به اجرا درآورند. براساس یافته‌های روزنامه گاردین انگلیس، در مدارک تهیه شده توسط انجمن خودروسازان اروپا که در حال حاضر سران خودروسازی قاره اروپا با استناد به این مدارک در حال انجام مذاکرات و لابی‌های فشرده با کمیسیون اتحادیه اروپا هستند، از برخی اقدامات قابل‌پیگیری نیز دفاع و حمایت شده است که هر چه فراگیرتر شدن استفاده از سوخت‌های زیستی، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوشمند و آموزش «رانندگی ـ اقتصادی» (مقتصدانه) به رانندگان قاره از جمله اقدامات موردنظر این انجمن به شمار می‌رود. در متن طرح تدوین شده خودروسازان آمده است: «بازسازی و ارتقای کیفیت روکش سطوح جاده‌ها و بزرگراه‌های قاره اروپا می‌تواند تاثیراتی اساسی و قابل‌توجهی در انتشار گاز گلخانه‌ای CO۲ داشته باشد و تمامی سطوح جاده‌ها در اروپا می‌تواند با روکش جدیدتری که دارای مقاومت اصطحکاکی پایین‌تری باشند دوباره روکش شوند. »به عنوان بخشی از نتیجه‌گیری‌های پایانی این گزارش بر این موضوع تاکید شده است که اقدام به روکش دوباره جاده‌های اروپا می‌تواند حداکثر در مدت ۲۰ سال به انجام برسد و دستاوردی که در صورت پیاده کردن این طرح حاصل خواهد شد، کاهش بیش از ۵درصدی گاز آلاینده CO۲ تا سال ۲۰۳۵ میلادی خواهد بود. در طرح یاد شده تخمین زده شده است که انجام این پروژه در یک دوره ۲۰ ساله رقمی بین ۵۲۰ تا ۷۸۰ میلیارد یورو (۵۷۹ تا ۸۶۹ میلیارد دلار) یا به طور متوسط رقمی بین ۲۶ تا ۳۹ میلیارد یورو (۲۹ تا ۴۳/۵ میلیارد دلار) در هر سال هزینه دربرخواهد داشت ضمن اینکه به عنوان منابع تامین‌کننده این هزینه‌ها پیشنهاد شده است به سراغ سرمایه‌گذاران بخش عمومی رفته و از آنها برای تامین هزینه طرح و سرمایه‌گذاری در این پروژه بلندمدت طلب کمک و یاری کنند. در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی به‌صراحت متعهد شده‌اند که انتشار گاز گلخانه‌ای CO۲ از خودروهای تولیدی‌شان را تا سال ۲۰۲۱ میلادی تا سطح ۹۵ گرم CO۲ در هر کیلومتر مسافت طی شده خودروها کاهش دهند و در عین حال کمیسیون اروپایی (زیرمجموعه اتحادیه اروپا) در حال حاضر و در طول سال‌جاری بررسی‌های لازم به منظور تعیین معیارهایی جدیدتر درباره میزان انتشار این آلاینده‌ها برای بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ میلادی را انجام می‌دهد.
در این رابطه کارشناسان حوزه حمل‌ونقل پاک ضمن ابراز بی‌اعتمادی به برنامه پیشنهادی انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) اظهار می‌کنند که چنین پروژه غیرموثر و پرهزینه‌ای در حقیقت پرداخت یارانه‌ای قابل توجه به صنعت خودروسازی از سوی مردم به عنوان مالیات‌دهندگان اصلی در کشورهای این قاره محسوب می‌شود. «این برنامه درازمدت مانند آن است که تمام جاده‌های اروپا را با فرش قرمز بپوشانیم و بدیهی است هزینه چنین اقدامی نجومی خواهد بود. » گِرگ آرچر، مدیر بخش وسایل نقلیه پاک در موسسه حمل‌ونقل و محیط‌زیست، تشبیه یادشده را درباره طرح پیشنهادی انجمن خودروسازان اروپا بیان کرده و می‌افزاید: «در این طرح صحبت از صرف هزینه‌ای معادل یک‌هزار پوند برای ذخیره‌سازی یک تن کربن (و ممانعت از انتشار آن در اتمسفر)، است، در حالی که هم‌اکنون هزینه چنین اقدامی ۵ پوند بیشتر نیست. » آرچر همچنین می‌گوید: «به نظر نمی‌رسد صنعت خودروسازی اروپا از ماجرای رسوایی فولکس‌واگن چیزی آموخته باشد. آنها هنوز نمی‌خواهند مسئولیت آلاینده‌زا بودن خودروهای تولیدی خود را بر عهده بگیرند. »بری گاردنیر، معاون کار وزیر محیط‌زیست و انرژی نیز درباره پیشنهاد خودروسازان اروپا لغاتی تامل‌برانگیز را به کار می‌برد: «من وحشت‌زده شدم، متنفر و منزجر شدم، اما پس از رسوایی بزرگ فولکس‌واگن دیگر درباره این موضوع غافلگیر و شگفت‌زده نشدم. »وی ادامه می‌دهد: «باید به سرعت ضمن به یاد آوردن وظایف‌مان، اقدامات لازم را جهت پاکیزه‌سازی شرایط و کیفیت فعالیت‌ها در حوزه حمل‌ونقل اروپا و حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی به انجام برسانیم. نیاز داریم حوزه خودروسازی و تردد اتومبیل‌ها در قاره اروپا را برای رسیدن به اهداف‌مان که آب و هوایی سالم و مصرف بهینه انرژی است، متحول و دگرگون کنیم. »

روکش جاده‌های اروپا با هزینه ۸۰۰ میلیارد دلاری

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 157 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 14:54

مدیر کل مدیریت بحران لرستان از بازگشایی آزادراه خرم آباد – پل زال خبر داد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از مهر ،رضا آریایی اظهار داشت: به علت ریزش کوه و حرکت قطعات بلوک های سنگی در کیلومتر ۴۷ آزادراه خرم آباد – اندیمشک این محور با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی طی روز سه شنبه هفته جاری به طور کلی از دو طرف بسته شد.

وی بیان داشت: با هماهنگی پلیس راه استان تردد همه خودروها به محور قدیمی خرم آباد – پلدختر هدایت شد و حضور نیروهای پلیس راه در محور فعلی به علت تراکم تردد خودرو ها تشدید شد.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان یادآور شد: عوامل آزادراه خرم آباد – پل زال در محل حضور یافتند و اقدام به پاکسازی مسیر کردند گفت: خوشبختانه هیچ گونه خسارت و یا جراحت انسانی در اثر ریزش قطعات ها و بلوک های سنگی گزارش نشد.

آریایی گفت: تردد در محور آزاد راه خرم آباد – پل زال در دو لاین مستقل با عبور هر لاین هفت و نیم متر از ساعت نوزده و پنجاه دقیقه عصر دیروز چهارشنبه برقرار شد.

بنابر این گزارش آزادراه خرم آباد – پل زال از محدوده مستعد زمین لغزش عبور کرده است تا در شرایط مختلف به ویژه در بارندگیها به دلیل جنس خاک منطقه احتمال ریزش صخره های منطقه بالا برود و این امر طی یکسال گذشته حوادث مختلفی را به همراه داشته که این حوادث محور ترانزیتی شمال – جنوب را مسدود کرده است.

بنابر این گزارش آزادراه خرم آباد – پل زال به طول ۱۰۴ کیلومتر به عنوان گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال به جنوب کشور با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵۰میلیارد تومان با مشارکت ۵۰ درصدی بخش خصوصی احداث شده است.

آزادراه خرم آباد – پل زال دارای حدود ۲۶ کیلومتر تونل و سه کیلومتر پل دره ای است و برای ساخت این آزاد راه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب عملیات کوه بری انجام شده است.

این آزادراه دارای نزدیک به ۲۸ تونل بوده و تونل «گندمکار» بزرگترین تونل این مسیر است که بیش از دو هزار و ۳۰۰ متر طول دارد.

شاهراه ترانزیتی جنوب بازگشایی شد

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 181 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 14:54

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: با لغو تحریم‌ها و آغاز همکاری با خودروسازان خارجی چهره صنعت خودروی ایران برای پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان تغییر خواهد کرد.

چهره صنعت خودروی ایران تغییر می‌کند

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا ،دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: با لغو تحریم‌ها و آغاز همکاری با خودروسازان خارجی چهره صنعت خودروی ایران برای پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان تغییر خواهد کرد.

ساسان قربانی اظهار کرد: مصرف‌کنندگان همواره چند شاخص قیمت خودرو، کیفیت، تناسب قیمت و کیفیت، تنوع محصول و کیفیت خدمات پس از فروش را مدنظر قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه چگونگی این شاخص‌ها بر میزان رضایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان تاثیرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: با لغو تحریم‌ها برنامه وزارت صنعت این است که صنعت خودروی ایران از نظر قیمت و کیفیت محصولات رقابت‌پذیر شود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: به همین دلیل موضوع رقابت‌پذیری صنعت خودرو، محور سومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران در اسفند ماه امسال است و مذاکرات با خودروسازان خارجی بر این پایه خواهد بود.

وی افزود: طبق شاخص‌های تعیین شده از سوی وزارت صنعت، خودروسازان خارجی در دور جدید همکاری‌ها با صنعت خودرو باید نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران اقدام کنند به همین دلیل شاهد انتقال فن‌آوری‌های روز صنعت خودرو خواهیم بود.

قربانی با بیان اینکه در دور جدید همکاری‌ها با خودروسازان خارجی باید محصولاتی در کلاس جهانی در ایران تولید شود تا قابلیت صادرات داشته باشد، تصریح کرد: بنابراین با محقق شدن این اهداف به زودی شاهد تغییر چهره صنعت خودروی کشور خواهیم بود.

چهره صنعت خودروی ایران تغییر می‌کند

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 181 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 11:50

در آخرین هفته‌ بهمن‌ماه هرچند خودروسازان از افزایش فروش خودرو به‌دلیل استقبال مشتریان خبر می‌دهند، اما نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت از رکود موجود در بازار ابراز نارضایتی می‌کنند.

پارادوکس رکود در بازار خودرو

به گزارش اخبار خودرو به نقل از دنیای اقتصاد ،در آخرین هفته‌ بهمن‌ماه هرچند خودروسازان از افزایش فروش خودرو به‌دلیل استقبال مشتریان خبر می‌دهند، اما نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت از رکود موجود در بازار ابراز نارضایتی می‌کنند. در حالی تا پایان سال ۹۴ تنها یک‌ماه باقی است و همه بازار در التهاب خریدهای نوروزی در رونقی نسبی به‌سر می‌برد، که فعالان بازار خودرو از عدم مراجعه مشتریان و ادامه‌دار بودن رکود در این بازار خبر می‌دهند که این امر ثبات قیمتی را در پی داشته است.

عدم تمایل متقاضیان به خرید خودرو از بازار در حالی است که به گفته دست‌اندرکاران صنعت خودرو طی هفته‌های گذشته فروش محصولات خودروسازان از طریق نمایندگی‌ها توانسته رکورد تازه ای را رقم زند تا جایی که برخی از نمایندگی‌ها با کمبود خودرو نیز روبه‌رو شدند. آنگونه که به‌نظر می‌رسد، عرضه خودروهای مدل ۹۵ از سوی خودروسازان، ایجاد شرایط فروش اقساطی و تحویل فوری خودروها موجب افزایش تقاضای خرید در شرکت‌های خودروساز شده است. کارشناسان نیزعامل اساسی در رونق فروش صنعت خودرو کشور را به‌دلیل نزدیک بودن ایام عید و شرایط فروش اقساطی خودروهای داخلی می‌دانند که تمایل به خرید خودرو را در مشتریان افزایش داده است. با این وجود، کارشناسان علت عدم مراجعه مشتریان برای خرید خودرو در بازار را کاهش قدرت خرید و ناتوانی آنها در خرید نقدی محصولات در بازار می‌دانند و بر این اساس است که در شرایط کنونی فروش اقساطی خودروسازان با استقبال مشتریان روبه‌رو شده است. بر این اساس کارشناسان معتقدند که به‌دلیل کاهش قدرت خرید مشتریان بعید به‌نظر می‌رسد که بازار خودروهای صفر نقدی تا پیش از عید تکان بخورد؛ بنابراین رکود در این بازار همچنان ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر به گفته برخی از دست‌اندرکاران بازار وارداتی‌ها، این بازار نیز به‌دلیل نوسانات قیمت ارز راکد بوده است.

ثبات قیمت‌ داخلی‌ها

اما به بازار برویم و ببینیم این هفته قیمت‌ها چه تغییراتی را به خود دیده است. آن طور که فعالان بازار روایت می‌کنند، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمتی برابر با ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از ثبات قیمت این خودرو طی هفته‌جاری حکایت دارد. با این حال، مدل صندوقدار ۲۰۶ با نام V8، ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است و در حال حاضر ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در این میان اما پژو ۴۰۵ بدون آنکه تغییر قیمتی خاصی در بازار داشته باشد، هم‌اکنون ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر، سمند که طی این هفته‌ کاهش قیمت را تجربه کرده بود، ثبات قیمت خود را در بازار حفظ کرده است؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. از بازار رانا هم خبر می‌رسد، این خودرو با توجه به عدم تغییر قیمتش در هفته جاری، در حال حاضر ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، دنا نیز طی هفته جاری بدون آنکه کاهش قیمت را تجربه کند؛ همانند هفته‌های گذشته ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. از دنا که بگذریم، این هفته طبق معمول تغییری در قیمت تیبا رخ نداد، چه آنکه به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، تیبا در مدل صندوقدار خود هم‌اکنون ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد. تیبا چند هفته است که با این قیمت خرید و فروش می‌شود و نوسان خاصی را به خود ندیده است. برای خرید پراید در مدل ۱۳۱ نیز باید ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از ثبات قیمت این خودرو در هفته جاری حکایت می‌کند. مدل ۱۱۱ پراید نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی همراه بوده است؛ بنابراین برای خرید این خودرو هم‌اکنون باید ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه کرد. از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییر قیمت خاصی طی هفته جاری نداشته‌اند. به گفته فعالان بازار، سراتوی اتومات با قیمتی برابر با ۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و برای مدل دنده‌ای آن نیز باید ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت. سری هم به خانواده تندر-۹۰ بزنیم که اعضای آن به جز یکی، افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. به گفته فعالان بازار تندر-۹۰ مدل E2 که طی هفته گذشته با کاهش قیمت معامله می‌شد، در هفته جاری با افزایش ۴۰۰هزار تومانی، هم‌اکنون ۳۹ میلیون و ۴۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد. از بازار تندر-۹۰ مدل اتومات نیز خبر می‌رسد که این خودرو افزایش را تجربه کرده است؛ بنابراین در حال حاضر برای خرید آن باید ۴۸ میلیون تومان هزینه کرد. به گفته فعالان بازار، تندر اتومات طی هفته جاری یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را به خود دیده است. با این وجود، قیمت پارس تندر نه ارزان شده و نه گران بنابراین برای خرید این خودرو باید ۳۹ میلیون و ۸۰۰هزار تومان هزینه کرد. این خودرو به لحاظ کیفی و فنی تفاوت خاصی با دیگر مدل‌های تندر-۹۰ ندارد و تنها ظاهر آن با تغییراتی روبه‌رو بوده است.

افت قیمت وارداتی‌ها

بازار خودروهای وارداتی هرچند راکد بود اما به گفته نمایشگاه‌داران پایتخت با عدم مراجعه مشتریان مواجه نبود، با این وجود، افت قیمت دلار طی هفته‌های اخیر موجب شد که رکود موجود در این بازار شدت پیدا کند؛ بنابراین به‌دنبال افت قیمت دلار، قیمت خودروهای وارداتی نیز با افت ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی مواجه شده است. به این ترتیب، هم‌اکنون در بازار خودروهای وارداتی مدل ۲۰۱۶، هیوندایی توسان با کاهش یک میلیون تومانی، هم‌اکنون ۱۶۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد. النترا نیز افت قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرده است؛ بنابراین این خودرو در حال حاضر با قیمتی برابر با ۱۳۰ تومان به فروش می‌رسد. هیوندایی سوناتا که تنها مدل ۲۰۱۵ آن در بازار موجود است، قیمتی برابر با ۱۶۴ میلیون تومان دارد که این موضوع از افت یک میلیونی این خودرو حکایت دارد. کیا اپتیما اما با کاهش ۵۰۰هزار تومانی طی هفته جاری، هم‌اکنون ۱۶۴ میلیون و ۵۰۰هزار تومان تومان به فروش می‌رسد. برای خرید سراتو نیز هم‌اکنون باید ۱۲۶ میلیون تومان هزینه کرد. از بازار محصولات تویوتا در مدل ۲۰۱۶ نیز خبر می‌رسد که تویوتا کمری هیبریدی به قیمت ۱۹۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. قیمت قبلی کمری در مدل بنزینی ۱۸۰ میلیون تومان بود که مدل بنزینی این خودرو دیگر وارد کشور نمی‌شود. برای خرید یاریس‌هاچ‌بک در مدل ۲۰۱۶ اما باید ۱۱۱ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع از کاهش یک میلیون تومانی این خودرو حکایت دارد.

پارادوکس رکود در بازار خودرو

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 158 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 11:50

ایران‌ خودرو و پژو در حالی قرارداد همکاری مشترک خود را چندی پیش به امضا رساندند که به گفته منابع آگاه، اجرای این قرارداد از اردیبهشت‌ماه سال آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از دنیای اقتصاد ،ایران‌ خودرو و پژو در حالی قرارداد همکاری مشترک خود را چندی پیش به امضا رساندند که به گفته منابع آگاه، اجرای این قرارداد از اردیبهشت‌ماه سال آینده آغاز خواهد شد. قراردادی که ایران‌خودرو و پژو امضا کرده‌اند، در قالب جوینت‌ونچر بوده و طبق آن بناست تا این دو خودروساز شرکتی مشترک با سهم مساوی ۵۰-۵۰ را تشکیل دهند. طبق تصمیم دو طرف، سیستم مدیریتی در این شرکت، چرخشی خواهد بود، به نحوی که برای دو سال، اعضای هیات‌مدیره از ایران‌خودرو و مدیرعامل از پژو انتخاب می‌شود و برای دو سال بعدی، پژویی‌ها هیات‌مدیره را به دست می‌گیرند و صندلی مدیرعاملی به ایران‌ خودرو می‌رسد. هرچند خودروسازی ایران سابقه جوینت‌ونچر با رنوی فرانسه را نیز دارد، اما ایران‌خودرویی‌ها معتقدند قراردادی که آنها با پژو بسته‌اند، جوینت‌ونچر واقعی بوده و سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو کشور را در پی دارد. ایران‌ خودرو و پژو تاکید کرده‌اند که مراحل اجرایی «قرارداد» پس از تشکیل شرکت موردنظر خواهد بود و آن زمان است که جوینت‌ونچر میان این دو خودروساز، آغاز خواهد شد. حالا آن طور که منابع آگاه تاکید می‌کنند، از اردیبهشت سال آینده، جوینت‌ونچر میان ایران‌خودرو و پژو آغاز و قرارداد مربوطه رنگ اجرایی به خود خواهد گرفت. قرار است طبق مفاد این قرارداد، سه محصول از پژو به نام‌های ۲۰۰۸، ۲۰۸ و ۳۰۱ روانه بازار خودرو ایران شوند، خودروهایی که گفته می‌شود بین ۵۸ تا ۷۷ میلیون تومان قیمت خواهند داشت.

آغاز جوینت‌ونچر ایران‌ خودرو و پژو از اردیبهشت ۹۵

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 159 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 11:50

خودروی اعضای هیات مدیره باشگاه ملوان هنگام برگشت از تهران واژگون شد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران ،خودروی اعضای هیات مدیره باشگاه ملوان ساعت ۶ بامداد امروز هنگام برگشت از تهران نزدیک کارخانه پوشش رشت واژگون شد .

در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است .

واژگونی خودروی اعضای هیات مدیره باشگاه ملوان

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 0:00

SVR به‌طور انحصاری با سیستم AWD و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و (بدون در نظر گرفتن استایل بدنه) می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۳.۷ ثانیه پر کند.

اخبار خودرو – قدرت نسخه SVR کمتر از مقداری هست که در شایعات پیش‌بینی شده بود و اطلاعات به‌دست‌آمده نشان می‌دهد با بهینه‌سازی‌های انجام‌شده موتور ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ آن توان ۵۶۷ اسب بخار و گشتاور ۵۷۵ نیوتون متر تولید می‌کند، که تنها ۲۵ اسب بخار و ۲۵ نیوتن متر بیش‌تر از نسخه R به همراه دارد.

Jaguar-F-Type_SVR_Coupe_2017_800x600_wallpaper_01

SVR به‌طور انحصاری با سیستم AWD و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و (بدون در نظر گرفتن استایل بدنه) می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۳.۷ ثانیه پر کند.

حداکثر سرعت SVR کوپه ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت و SVR کانورتیبل ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت است.

Jaguar-F-Type_SVR_Coupe_2017_800x600_wallpaper_02

SVR همچنین به سیستم تعلیق اسپرت تطبیقی و دیفرانسیل الکترونیکی مجهز شده، در حالی که ارائه ترمزهای کربن سرامیکی بسیار سبک به‌عنوان یک گزینه قابل انتخاب است.

انتظار می‌رود F-Type SVR جدید برای اولین بار در ماه مارس در نمایشگاه خودرو ژنو حضور پیدا کند.

جگوار F-Type SVR کوپه مدل ۲۰۱۷ را ببینید

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 161 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 0:00